De curând, Dacia a anunțat versiunea restilizată a noii Dacia Duster. Aceasta a fost lansată în 2010, iar cea de a doua generație a venit pe piață în 2017.
Noul Duster va putea fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4×2 și 4×4.
Va avea noi îmbunătăţiri la capitolul design, dar și la consola centrală.
Această mașină va fi disponibilă într-o nouă culoare: portocaliu. Din punct de vedere mecanic, cutia de viteze automată va fi de tipul EDC cu 6 trepte. ea este disponibilă pe versiunea echipată cu motorul TCe 150.
Noul Duster are următoarele motorizări:
Diesel :
dCi 115, variantele 4×2 sau 4×4, având o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Benzină :
TCe 90, varianta 4×2, având o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
TCe 130, varianta 4×2, având o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
TCe 150, varianta 4×4, având o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
TCe 150, varianta 4×2, având o cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.
Alimentare benzină-GPL :
ECO-G 100, varianta 4×2, având o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
La interior, noul model Duster dispune de 2 sisteme multimedia, de un ecran de 8 inch, de o cutie de viteze automată EDC şi de o consolă centrală mai înaltă. Această consolă este prevăzută cu o cotieră culisantă.
Cele două sisteme multimedia sunt: Media Display şi media Nav. Echipamentul Media Display este format din 6 boxe, radio DAB, conectivitate Bluetooth şi 2 prize USB. Ecgipamentul Media Nav dispune de sistem de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto.
De asemenea, noul model beneficiază de o nouă tapițerie şi de tetiere noi. Forma tetierele, dar şi materialele folosite sunt de calitate înaltă.
Vehiculul dispune dispune şi de un ecran pentru computerul de bord, de acționare automată a farurilor și de limitator de viteză. Butonul limitatorului de viteză este amplasat pe volan, iar pe timp de noapte este iluminat.
Noul Duster dispune de aer condiționat automat cu afișaj digital, dar şi de scaune față încălzite și de card mâini libere.
Cutia de viteze automată EDC are două ambreiaje : unul pentru vitezele impare: 1,3,5 și unul pentru vitezele pare: 2,4,6 și marșarier. Selecția treptei de viteze potrivite este asigurată în funcție de felul cum șoferul acționează pedala de accelerație.
Sub denumirea ECO-G, Dacia este singura care propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice.
Pe GPL, Noul Duster ECO-G poate emite cu 9,5% mai puțin CO2 decât un motor pe benzină. De asemenea, el oferă o autonomie de 1.235 kilometri datorită celor două rezervoare care cumulează un volum de aproximativ 100 de litri.
Trecerea de la un tip de combustibil la altul se poate realiza foarte uşor. Comutatorul benzină-GPL este amplasat mai ergonomic, iar trecerea la funcționarea pe benzină se realizează automat atunci când rezervorul de GPL este gol.
Afișajul TFT de 3,5” al computerului de bord informează șoferul asupra Nivelul de carburant din cele 2 rezervoare apare pe afişajul TFT de 3.5 inch.
La nivel European, Dacia Duster a înregistrat înmatricularea a aproximativ 35.000 de unităţi, în creştere cu 25% faţă de anul trecut.