Tech Masini

Noul concept Hypercar de la Bugatti este o rachetă cu 1.825 de CP și stopurile de tip X-Wing

Noul concept Hypercar de la Bugatti este o rachetă cu 1.825 de CP și stopurile de tip X-Wing

La mai puțin de o săptămână după ce SSC Tautara a depășit recordul de viteză deținut odată de Bugatti Chiron, specialiștii francezi au introdus o nouă maşină-concept.

După o săptămână, Bugatti și a dezvăluit ultimul său prototip, Bolide, doar pentru pistă. Acesta dispune de stopuri elegante în formă de X și mulţi cai putere.

Chiar dacă Bugatti nu a dezvăluit încă viteza maximă a lui Bolide,  a afirmat că va avea cu mult peste 310 mph. Producătorul a numit această maşină ca fiind cea mai rapidă și cea mai ușoară mașină concept.

Unul din principalele motive este motorul foarte mare. Vehiculul este propulsat de un W16 quad-turbo de 8,0 litri, despre care Bugatti susține că este capabil să ofere 1.825 de cai putere și 1.364 ft lbs. Ca o comparație, W16 în actualul vehicul de producție cel mai rapid al mărcii, Chiron Super Sport 300+ de 304,7 mph produce un modest 1.600 CP.

Datorită acestui motor și a unei anumite reglări speciale, marca spune că Bolide va fi capabil să înconjoare Nürburgring-ul în 5:25, cu doar patru secunde mai încet decât recordul stabilit de prototipul Porsche 919 Hybrid Evo în 2018.

Dar performanța conceptului nu se datorează doar puterii sale mari. Are un design superb. Mașina prezintă cu 60% mai multe piese și elemente din fibră de carbon decât modelele anterioare.

Bugatti consideră că minimizarea excesului de greutate pe Bolide va permite mărcii sale comerciale W16 să-și atingă potențialul maxim sau cel puțin apropiat. Intr-un comunicat se arată pentru prima dată de ce este capabil motorul W16.

Este o maşină foarte uşoară mai ales când nu este încărcată de  bagaje. Cu acest Bolide putem prezenta fanilor Bugatti din întreaga lume interpretarea unei mașini de curse Bugatti din epoca modernă, împlinind astfel una dintre cele mai râvnite dorinţe.

În ceea ce privește designul, Bolide cu profil redus arată la fel de dinamic ca și modelele recente Divo și Chiron Pur Sport, datorită aripilor foarte mari în stil Le Mans.

Mașina prezintă, de asemenea, elemente aerodinamice, cum ar fi cupa de admisie, care se poate adapta cu uşurinţă condițiilor de conducere. Între timp, mașina dispune de o vopsea albastră și neagră Racing franceză.

Bugatti nu a confirmat încă dacă Bolide va trece sau nu peste etapa de prototip, dar puține mărci sunt mai dispuse să pună în valoare cele mai năstruşnice idei.

Odată ce va fi scoasă la vânzare, prețul se va încadra între 3,6 milioane de dolari Pur Sport și 5,4 milioane de dolari.