Vinerea de 29 noiembrie, ziua de vârf pentru reducerile online, va aduce anul acesta promoții de până la 80% pentru o gamă largă de produse, de la electronice și electrocasnice la haine, cărți și jucării pentru copii.
Potrivit tradiției americane, Black Friday sau Vinerea Neagră marchează ziua de vineri care succede sărbătoarea de Ziua Recunoștinței și deschide sezonul cumpărăturilor de Crăciun. În acest an, reducerile de Black Friday vor atinge maximul în vinerea de 29 noiembrie.
Ultimii ani au adus extinderea sărbătorii reducerilor și pe piața din România, comercianții online fiind cei care au promovat campania în rândul consumatorilor români. Fenomenul a luat amploare și a generat vânzări spectaculoase magazinelor care au venit cu promoții consistente.
În 2012, prin 2Paral s-au înregistrat de 15 ori mai multe vânzări de Black Friday decât într-o zi obișnuită de vineri. Cele peste 200 de magazine online din 2Parale au atras într-o singură zi 9.477 de comenzi, în valoare de 3,2 milioane de lei (fără TVA).
Anul acesta, campania a atras interesul unui număr mai mare de comercianți online, mai bine de o treime din cele peste 60 de magazine online care și-au anunțat implicarea în Black Friday 2013 declarând că nu au derulat promoții în perioada similară din 2012.
Magazinele din 2Parale pregătesc o ofertă bogată, unele mizând pe reduceri chiar și de 80%, iar altele pe cadouri și pachete promoționale. De asemenea, există magazine online care vor extinde perioada reducerilor pe parcursul mai multor zile, nu doar în Vinerea Neagră, iar altele vor lua startul mai devreme, pe 22 noiembrie. Noi nu suntem de acord cu acest start furat de Black Friday, dar asta e piaţa.
Black Friday 2013 va aduce reduceri din toate domeniile, de la electronice și electrocasnice la fashion, cosmetice, cărți, produse home&deco, asigurări și chiar alimente. Pentru fiecare categorie de magazine sunt așteptate vânzări spectaculoase, în condițiile în care numai anul trecut comenzile cu crescut de 22 de ori pentru un advertiser de fashion sau chiar și de 40 de ori.
Din segmentul IT&C, de exemplu, și-au anunțat participarea branduri puternice din domeniu, precum evoMAG, MarketOnline și Clickshop, în timp ce Miniprix, TinaR și 3 Suisses se numără printre magazinele online care pregătesc promoții la haine și accesorii. Elefant și Nemira, de pildă, vor aduce reduceri substanțiale la cărți, iar părinții vor putea achiziționa la prețuri mici produse pentru copii, de la magazine online ca Noriel sau Bebebliss. Cei pasionați de designul interior vor putea găsi oferte home&deco la advertiseri precum Vivre sau Homeycomb. Românii vor putea achiziționa la reducere inclusiv produse alimentare, OanaCuBunătăți și Bioportal alăturându-se campaniei de Black Friday.