Tech

Second Screen, On Demand TV, Social TV, Smart TV sau Real Time Marketing

Second Screen, On Demand TV, Social TV, Smart TV sau Real Time Marketing ianuarie 2, 2022Leave a comment
Imagine-reprezentativa-1

Informațiile au fost pentru toate gusturile. Deși anumite concepte le ştiam din cadrul altor evenimente de profil, unele lucruri discutate au avut drept scop informarea celor pasionați. S-au prezentat avantajele și dezavantajele noilor platforme media, iar pentru mulți participanți încântarea a fost mare când s-au adus în discuție subiecte actuale precum: Second Screen, On Demand TV, Social TV, Smart TV sau Real Time Marketing.

În cadrul evenimentului ni s-au prezentat în exclusivitate un studiu despre modul în care utilizatorii au consumat media în 2013. Acesta a fost realizat de către eResearch în București, dar și în cele mai mari 10 orașe din țară. Studiul cantitativ a fost desfășurat în luna noiembrie (19-24 noiembrie 2013) pe un eșantion de 800 respondenți cu vârste cuprinse între 18-45 de ani, clasa cea mai adaptată tehnologic, în trend cu ultimele tendințe. Îată câteva concluzii ale studiului:

  • În privința ownership-­‐ului de device ­‐uri, în rândul populației intervievate (care este formată doar din utilizatori de internet), cel mai des întâlnit device este computerul, acesta fiind prezent în 98% dintre gospodării, iar 97% dintre respondenți spun că folosesc computerul prezent în gospodărie.
  • În ordine descrescătoare a prezenței, televizorul, radioul și smartphone­‐ul se clasează pe locurile 2‐4. Televizoare sunt prezente în 88% dintre gospodării și sunt folosite de 76% dintre respondenți. Radiourile sunt prezente în 75% dintre gospodării, sunt folosite de 57% dintre respondenti și prezintă cea mai mare diferență între availability și usage.
  • Smartphone-­urile sunt prezente în 70% din gospodării și folosite de 63% dintre respondenți. Acestea sunt preferate în special de respondenți până în 35 de ani și în special de bărbați.
  • Pe ultimele 3 locuri în top se găsesc tabletele, smart TV-­urile și consolele de jocuri. Fiecare dintre aceste 3 produse sunt preferate în special de bărbați, cea mai evidentă diferență fiind prezența în cazul consolelor de jocuri utilizate de 13% dintre bărbați și doar 6% dintre femei.

Un alt studiu interesant a fost realizat de Microsoft prin care aflăm care sunt preferințele de achiziție ale consumatorilor în preajma sărbătorilor. Studiul a vizat 7500 de consumatori din Europa şi relevă faptul că 78% dintre intervievați intenționează să achiziționeze un dispozitiv electronic de Sărbători. Pentru România, 98% din cei 600 de respondenți au declarat că device-urile electronice se află pe lista lor de cumpărături de Crăciun, 66% dintre aceștia știu exact ce device își doresc, în timp ce 17% dintre consumatori declară că nu înțeleg diferitele opțiuni și specificații tehnice ale device-urilor disponibile. La nivel de research, 50% dintre respondenți declară că se informează din review-uri online înainte de achiziție, în timp de 45% apelează la prieteni sau rude în căutare de recomandări. Întrebați ce și-ar dori să primească drept cadou de Crăciun, 30% dintre consumatorii români au declarat că și-ar dori un laptop nou, 18% o tabletă și 29% un nou smartphone. Printre alte opțiuni vizate de români se numără dispozitive hibrid și console de gaming.

RoboFun a reuşit să aducă o imprimantă 3D în România şi prin intermediul căreia poţi să realizezi cât de mult a avansat tehnologia. Ce poți face cu ea? Îți poți printa o carcasă pentru telefon și va arăta cum îți dorești sau poți realiza figurine, instrumente muzicale, piese ce îți lipsesc dintr-un aparat, încălțăminte, diverse modele medicale și nu numai.

Tot în cadrul Future of Media 2013 am descoperit 2 aplicații utile: PamPam și Mobile Multiscreen Universal Translator. PamPam este o aplicație pentru smartphone prin intermediul căreia brandurile pot interacționa cu ai săi consumatorii pe timpul reclamelor de la televizor. Cea dea doua aplicație, Mobile Multiscreen Universal Translator, este dezvoltată de cei de la Infinit Solutions și îți oferă traducere simultană pe mai multe device-uri.

În urma evenimentului Future of Media, tragem concluzia că viitorul va însemna “mobilitate” şi interactivitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.