
O echipă de cercetători criminalistici olandezi a decriptat sistemul de stocare a datelor Tesla, oferind acces la o mulțime de informații care ar putea fi utile în investigațiile accidentelor.
(Știrea a fost raportată pentru prima dată de Reuters.)
Nu este un secret pentru nimeni faptul că Tesla înregistrează informații despre comportamentul de conducere al clienților săi, atât pentru a-și îmbunătăți sistemul avansat de asistență pentru șofer, Autopilot, cât și în cazul unui accident, pentru a le oferi anchetatorilor.
Dar cercetătorii de la Institutul criminalistic olandez (NFI) au descoperit că vehiculele Tesla stochează date mult mai detaliate decât cele cunoscute anterior, inclusiv viteza, poziția pedalei de accelerație, unghiul volanului și utilizarea frânei. Unele dintre aceste date pot fi stocate până la un an, a spus institutul.
VITEZA, POZIȚIA PEDALEI ACCELERATORULUI, UNGHIUL DE VOLANȚĂ ȘI UTILIZAREA FRÂNII
Echipa investiga o prăbușire în care era implicată o Tesla cu pilot automat în uz, care a pus în spate un alt vehicul după ce acesta a frânat în mod neașteptat.
În loc să caute datele de la Tesla, anchetatorii olandezi au ales să „reverse engineering” jurnalele de date ale companiei pentru a le evalua „obiectiv”.
„Aceste date conțin o mulțime de informații pentru anchetatorii criminaliști și analiștii accidentelor de circulație și pot ajuta la o anchetă penală după un accident de trafic mortal sau un accident cu vătămare”, a declarat Francis Hoogendijk, un investigator digital la NFI, într-un comunicat.
NFI a spus că, deși Tesla a respectat solicitările de date din partea guvernului în trecut, compania a lăsat deoparte o mulțime de date care s-ar fi putut dovedi utile. „Totuși, Tesla furnizează doar un anumit subset de semnale, doar cele solicitate, pentru un anumit interval de timp, în timp ce fișierele jurnal conțin toate semnalele înregistrate”, se arată în raportul NFI.
VESTIREA HACKULUI AR PUTEA AVEA IMPLICAȚII PENTRU INVESTIGATORII NOI
Vestea hackului ar putea avea implicații pentru anchetatorii americani care cercetează o duzină de incidente de accidente care au implicat vehicule Tesla și vehicule de urgență în timp ce Autopilot este în uz. Un purtător de cuvânt al National Traffic Highway Safety Administration nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii.
Modul în care Tesla și Waymo abordează o problemă majoră pentru autovehiculele care conduc singuri: datele
Tesla își criptează datele pentru a le proteja de producătorii rivali. Proprietarii de Tesla pot solicita propriile lor date de la companie, inclusiv înregistrări ale camerei, în cazul unui accident. De asemenea, Tesla rulează Autopilot în ceva pe care îl numește „modul umbră”, care permite companiei să adune date statistice despre fals pozitive și false negative. În modul umbră, mașina nu ia nicio măsură, dar înregistrează când ar fi luat măsuri – ceea ce permite echipei de ingineri a companiei să vadă dacă modul autonom ar fi evitat accidentele atunci când au loc.
Echipa olandeză a spus că este util să avem o gamă mai largă de date de la vehiculele Tesla, mai ales că mașinile devin mai asemănătoare cu alte produse digitale cu capacitatea de a înregistra și stoca informații importante.
„Ar fi bine dacă aceste date ar deveni disponibile mai des pentru investigațiile criminalistice”, a spus Hoogendijk. „Acum că știm ce fel de date pot fi obținute de la un Tesla, anumite date pot fi solicitate și mai precis în scopul de a afla adevărul după un accident.”
Tesla nu a răspuns la o solicitare de comentariu. Compania și-a dizolvat biroul de presă și nu a răspuns la anchetele mass-media de mai bine de doi ani.