Dezvoltare web Tech

Brave înlocuiește Google cu propriul motor de căutare

Brave înlocuiește Google cu propriul motor de căutare

Brave, browserul axat pe confidențialitate, care blochează în mod implicit anunțurile și tracker-urile terților, trece la utilizarea propriului motor de căutare în mod implicit, a anunțat compania.

Modificarea se va aplica noilor utilizatori și va afecta motorul de căutare utilizat prin bara de adrese a browserului. Brave Search va înlocui Google în Statele Unite, Marea Britanie și Canada, Qwant în Franța și DuckDuckGo în Germania. Mai multe țări vor fi schimbate în următoarele luni.

Este un pas semnificativ pentru noul motor de căutare al lui Brave, care a fost lansat în versiunea beta publică la începutul acestui an, deoarece majoritatea oamenilor iau doar ceea ce li s-a dat. Motorul de căutare setat ca implicit al browserului este o tactică de promovare valoroasă și atât de importantă încât practica a devenit un accent semnificativ al controlului antitrust. În Europa, Google oferă acum o gamă de motoare de căutare pentru utilizatorii de Android după ce a fost amendată cu 5 miliarde de dolari de către autoritățile de reglementare UE pentru, printre altele, legarea ilegală a căutării Google la Android. De-a lungul anilor, Google a plătit și companii precum Apple și Firefox pentru a fi motorul de căutare implicit în browserele lor.

„AȘA CUM ȘTIM DIN EXPERIENȚA ÎN MULTE BROWERSE, CONFIGURAREA PRELIMINATĂ ESTE CRUCIALĂ PENTRU ADOPȚIE”

„După cum știm din experiența în multe browsere, setarea implicită este crucială pentru adoptare, iar Brave Search a atins calitatea și masa critică necesare pentru a deveni opțiunea noastră de căutare implicită și pentru a oferi utilizatorilor noștri o experiență online perfectă de confidențialitate implicită. ”, A declarat cofondatorul și CEO-ul Brave, Brendan Eich, într-un comunicat. El a adăugat că motorul său de căutare gestionează acum „aproape 80 de milioane de interogări pe lună”.

Deși comutatorul va spori proeminența Brave Search cu utilizatorii Brave, cota de piață a browserului este atât de mică încât nici măcar nu se înregistrează împotriva concurenților consacrați precum Chrome, Safari, Edge și Opera, potrivit datelor de la StatCounter. Cu toate acestea, din septembrie 2021, Brave susține că browserul său avea aproape 40 de milioane de utilizatori activi lunar.

Pe lângă creșterea proeminenței motorului de căutare Brave, mutarea este un semn al încrederii sale în noul serviciu axat pe confidențialitate. Brave Search se remarcă prin faptul că este construit pe propriul index independent al web al Brave, în timp ce mulți concurenți se bazează pe o combinație de rezultate din indici mai mari, cum ar fi Microsoft Bing (deși Brave a spus că va obține rezultate de la alți furnizori unde nu poate produce suficient de proprii). Compania spune că motorul său de căutare nu urmărește „utilizatorii, căutările lor sau clicurile lor”.

Pe lângă schimbarea motorului de căutare implicit, Brave lansează, de asemenea, un nou sistem de înscriere pentru ca utilizatorii să își contribuie datele și să contribuie la îmbunătățirea rezultatelor căutării. Brave susține că proiectul său Web Discovery colectează date de căutare și navigare într-un mod care nu poate fi legat de utilizatori individuali și care nu poate fi vândut agenților de publicitate sau predat autorităților.

Brave Search este în prezent liber de utilizat și nu afișează anunțuri, dar compania spune că intenționează să lanseze anunțuri în versiunea gratuită în viitor, precum și să lanseze un serviciu premium fără anunțuri.