Social Media

Social media manager

Social media manager

Social media manage este acela foarte pasionat de rețelele de socializare, marketing și internet.

Un studiu realizat în 2020 indică că aproximativ 90% din oamenii care au acces la internet folosesc rețelele de socializare.

In acest articol vă vom prezenta următoarele:

  • Ce înseamnă social media manager?
  • Social media manager: descrierea jobului
  • Salariu unui social media manager
  • Angajat într-o companie vs. freelancer

Ce înseamnă Social Media Manager?

Un social media manager este un expert care se ocupă de conturile și de prezența unei societăţi sau a unei persoane pe rețelele de socializare.

Acesta poate strategii de creștere a afacerii, dând viață campaniilor de marketing și promovare în social media.

Social media manager: descrierea jobului

Principalele atribuţii ale unui Social Media Manager

  • Studiu despre compania la care lucrează;
  • Studierea detaliată a produselor și serviciilor ce urmează a fi promovate;
  • Cercetarea competiției;
  • Analizarea conturilor active de social media;
  • Verificarea stadiului în care se află afacerea respectivă și modalităţile de promovare a acesteia pe toate canalele de marketing
  • Identifică publicul țintă;
  • Verificarea stadiului în care se află clienții sau potențialii clienți;
  • Realizarea unui plan de creștere a afacerii prin social media care să cuprindă obiective realiste și acționabile;
  • Stabilirea de strategii specifice prin care acele obiective pot fi atinse;
  • Planificarea de campanii de promovare;
  • Identificarea platformelor potrivite pentru promovarea afacerii;
  • Creearea de conținut relevant care să aducă valoare clienților;
  • Participarea cu propuneri și feedback la realizarea designului pentru diverse reclame;
  • Stabilirea unui calendar editorial pentru postarea conținutului;
  • Stabilirea și menținerea unui mod de comunicare identic pe toate rețelele de socializare;
  • Realizarea de postări pe Facebook, Instagram și alte platforme;
  • Monitorizarea traficului de pe site și rețelele de socializare;
  • Urmărirea evoluției campaniilor și analizarea rezultatelor acestora;
  • Adaptarea conținutul în funcție de ceea ce funcționează;
  • Comunicarea cu persoanele care au întrebări sau lasă comentarii;
  • Citește și răspunde la recenzii;
  • Participarea la evenimente și întâlniri cu oamenii care fac parte din comunitate;
  • Coordonarea echipei din care face parte.

Cu cât este plătit un social media manager

Salariul poate varia în funcție de experiență, cunoștințe, sarcini și responsabilități.

Un social media manager cu o experienţă între 2 şi 5 ani poate câștiga între 3500 lei și 5500 lei.

Însă, un angajat cu o experienţă de peste 5 ani poate câștiga și 8000 de lei.

Pentru cei care lucrează ca freelancer salariul variază în funcţie de orele lucrate şi de experienţă.

Angajat într-o companie vs. freelancer

Social media manager: angajat într-o companie

Avantaje:

  • Incasarea unui venit stabil;
  • Plata de către societate a asigurărilor și a contribuțiilor la stat;
  • Socializarea cu foarte mulţi oameni;
  • Posibilitatea de avansare;
  • Beneficii precum: reduceri și facilități la magazine, servicii gratuite, prime, bonusuri etc.
  • Beneficierea de traininguri gratuite

Dezavantaje:

  • Se lucrează doar pentru o singură companie;
  • Numărul fix de ore ce trebuie respectate;
  • De multe ori, programul nu este prea flexibil;
  • Nu îşi poate alege fiecare clienții.

Social media manager: freelancer

Avantaje:

  • Fiecare îşi poate stabili programul;
  • Se pot câștiga mai mulți bani, în funcție de serviciile oferite și numărul de ore lucrate;
  • Pentru a dobândi mai multă experienţă, se poate lucre la mai multe proiecte;
  • Existenţa mai multor oportunități de dezvoltare a carierei;

Dezavantaje:

  • Este necesar un PFA sau un SRL, un contabil, precum şi emiterea de facturi;
  • E necesară plata contribuțiilor și evidența veniturilor;
  • Trebuie respectate termenele limită de predare a proiectelor.

În calitate de social media manager, persoana responsabilă se va ocupa de prezența și dezvoltarea unei afaceri în mediul online.