
Social media manage este acela foarte pasionat de rețelele de socializare, marketing și internet.
Un studiu realizat în 2020 indică că aproximativ 90% din oamenii care au acces la internet folosesc rețelele de socializare.
In acest articol vă vom prezenta următoarele:
- Ce înseamnă social media manager?
- Social media manager: descrierea jobului
- Salariu unui social media manager
- Angajat într-o companie vs. freelancer
Ce înseamnă Social Media Manager?
Un social media manager este un expert care se ocupă de conturile și de prezența unei societăţi sau a unei persoane pe rețelele de socializare.
Acesta poate strategii de creștere a afacerii, dând viață campaniilor de marketing și promovare în social media.
Social media manager: descrierea jobului
Principalele atribuţii ale unui Social Media Manager
- Studiu despre compania la care lucrează;
- Studierea detaliată a produselor și serviciilor ce urmează a fi promovate;
- Cercetarea competiției;
- Analizarea conturilor active de social media;
- Verificarea stadiului în care se află afacerea respectivă și modalităţile de promovare a acesteia pe toate canalele de marketing
- Identifică publicul țintă;
- Verificarea stadiului în care se află clienții sau potențialii clienți;
- Realizarea unui plan de creștere a afacerii prin social media care să cuprindă obiective realiste și acționabile;
- Stabilirea de strategii specifice prin care acele obiective pot fi atinse;
- Planificarea de campanii de promovare;
- Identificarea platformelor potrivite pentru promovarea afacerii;
- Creearea de conținut relevant care să aducă valoare clienților;
- Participarea cu propuneri și feedback la realizarea designului pentru diverse reclame;
- Stabilirea unui calendar editorial pentru postarea conținutului;
- Stabilirea și menținerea unui mod de comunicare identic pe toate rețelele de socializare;
- Realizarea de postări pe Facebook, Instagram și alte platforme;
- Monitorizarea traficului de pe site și rețelele de socializare;
- Urmărirea evoluției campaniilor și analizarea rezultatelor acestora;
- Adaptarea conținutul în funcție de ceea ce funcționează;
- Comunicarea cu persoanele care au întrebări sau lasă comentarii;
- Citește și răspunde la recenzii;
- Participarea la evenimente și întâlniri cu oamenii care fac parte din comunitate;
- Coordonarea echipei din care face parte.
Cu cât este plătit un social media manager
Salariul poate varia în funcție de experiență, cunoștințe, sarcini și responsabilități.
Un social media manager cu o experienţă între 2 şi 5 ani poate câștiga între 3500 lei și 5500 lei.
Însă, un angajat cu o experienţă de peste 5 ani poate câștiga și 8000 de lei.
Pentru cei care lucrează ca freelancer salariul variază în funcţie de orele lucrate şi de experienţă.
Angajat într-o companie vs. freelancer
Social media manager: angajat într-o companie
Avantaje:
- Incasarea unui venit stabil;
- Plata de către societate a asigurărilor și a contribuțiilor la stat;
- Socializarea cu foarte mulţi oameni;
- Posibilitatea de avansare;
- Beneficii precum: reduceri și facilități la magazine, servicii gratuite, prime, bonusuri etc.
- Beneficierea de traininguri gratuite
Dezavantaje:
- Se lucrează doar pentru o singură companie;
- Numărul fix de ore ce trebuie respectate;
- De multe ori, programul nu este prea flexibil;
- Nu îşi poate alege fiecare clienții.
Social media manager: freelancer
Avantaje:
- Fiecare îşi poate stabili programul;
- Se pot câștiga mai mulți bani, în funcție de serviciile oferite și numărul de ore lucrate;
- Pentru a dobândi mai multă experienţă, se poate lucre la mai multe proiecte;
- Existenţa mai multor oportunități de dezvoltare a carierei;
Dezavantaje:
- Este necesar un PFA sau un SRL, un contabil, precum şi emiterea de facturi;
- E necesară plata contribuțiilor și evidența veniturilor;
- Trebuie respectate termenele limită de predare a proiectelor.
În calitate de social media manager, persoana responsabilă se va ocupa de prezența și dezvoltarea unei afaceri în mediul online.