Social Media

Social media manager

Social media manager iunie 17, 2021
Social-media-manager

Social media manage este acela foarte pasionat de rețelele de socializare, marketing și internet.

Un studiu realizat în 2020 indică că aproximativ 90% din oamenii care au acces la internet folosesc rețelele de socializare.

In acest articol vă vom prezenta următoarele:

  • Ce înseamnă social media manager?
  • Social media manager: descrierea jobului
  • Salariu unui social media manager
  • Angajat într-o companie vs. freelancer

Ce înseamnă Social Media Manager?

Un social media manager este un expert care se ocupă de conturile și de prezența unei societăţi sau a unei persoane pe rețelele de socializare.

Acesta poate strategii de creștere a afacerii, dând viață campaniilor de marketing și promovare în social media.

Social media manager: descrierea jobului

Principalele atribuţii ale unui Social Media Manager

  • Studiu despre compania la care lucrează;
  • Studierea detaliată a produselor și serviciilor ce urmează a fi promovate;
  • Cercetarea competiției;
  • Analizarea conturilor active de social media;
  • Verificarea stadiului în care se află afacerea respectivă și modalităţile de promovare a acesteia pe toate canalele de marketing
  • Identifică publicul țintă;
  • Verificarea stadiului în care se află clienții sau potențialii clienți;
  • Realizarea unui plan de creștere a afacerii prin social media care să cuprindă obiective realiste și acționabile;
  • Stabilirea de strategii specifice prin care acele obiective pot fi atinse;
  • Planificarea de campanii de promovare;
  • Identificarea platformelor potrivite pentru promovarea afacerii;
  • Creearea de conținut relevant care să aducă valoare clienților;
  • Participarea cu propuneri și feedback la realizarea designului pentru diverse reclame;
  • Stabilirea unui calendar editorial pentru postarea conținutului;
  • Stabilirea și menținerea unui mod de comunicare identic pe toate rețelele de socializare;
  • Realizarea de postări pe Facebook, Instagram și alte platforme;
  • Monitorizarea traficului de pe site și rețelele de socializare;
  • Urmărirea evoluției campaniilor și analizarea rezultatelor acestora;
  • Adaptarea conținutul în funcție de ceea ce funcționează;
  • Comunicarea cu persoanele care au întrebări sau lasă comentarii;
  • Citește și răspunde la recenzii;
  • Participarea la evenimente și întâlniri cu oamenii care fac parte din comunitate;
  • Coordonarea echipei din care face parte.

Cu cât este plătit un social media manager

Salariul poate varia în funcție de experiență, cunoștințe, sarcini și responsabilități.

Un social media manager cu o experienţă între 2 şi 5 ani poate câștiga între 3500 lei și 5500 lei.

Însă, un angajat cu o experienţă de peste 5 ani poate câștiga și 8000 de lei.

Pentru cei care lucrează ca freelancer salariul variază în funcţie de orele lucrate şi de experienţă.

Angajat într-o companie vs. freelancer

Social media manager: angajat într-o companie

Avantaje:

  • Incasarea unui venit stabil;
  • Plata de către societate a asigurărilor și a contribuțiilor la stat;
  • Socializarea cu foarte mulţi oameni;
  • Posibilitatea de avansare;
  • Beneficii precum: reduceri și facilități la magazine, servicii gratuite, prime, bonusuri etc.
  • Beneficierea de traininguri gratuite

Dezavantaje:

  • Se lucrează doar pentru o singură companie;
  • Numărul fix de ore ce trebuie respectate;
  • De multe ori, programul nu este prea flexibil;
  • Nu îşi poate alege fiecare clienții.

Social media manager: freelancer

Avantaje:

  • Fiecare îşi poate stabili programul;
  • Se pot câștiga mai mulți bani, în funcție de serviciile oferite și numărul de ore lucrate;
  • Pentru a dobândi mai multă experienţă, se poate lucre la mai multe proiecte;
  • Existenţa mai multor oportunități de dezvoltare a carierei;

Dezavantaje:

  • Este necesar un PFA sau un SRL, un contabil, precum şi emiterea de facturi;
  • E necesară plata contribuțiilor și evidența veniturilor;
  • Trebuie respectate termenele limită de predare a proiectelor.

În calitate de social media manager, persoana responsabilă se va ocupa de prezența și dezvoltarea unei afaceri în mediul online.