Volvo Cars se angajează să devină lider pe piața de mașini electrice premium și intenționează să devină o companie complet electrică până în 2030. Până atunci, compania intenționează să vândă doar mașini complet electrice și să elimine treptat orice mașină din portofoliul său cu un motor cu ardere internă, inclusiv hibrizi.
Pentru a deveni un producător de mașini complet electrice compania urmărește să reducă în mod constant amprenta de carbon pe ciclu de viață pe mașină printr-o acțiune concretă. Decizia sa se bazează, de asemenea, pe așteptarea ca legislația, precum și o extindere rapidă a infrastructurii de încărcare accesibile de înaltă calitate, să accelereze acceptarea de către consumatori a mașinilor complet electrice.
Mișcarea Volvo Cars către o electrificare completă vine împreună cu un accent sporit pe vânzările online și o ofertă de consum mai completă, atractivă și mai transparentă, sub numele Care by Volvo. Toate modelele complet electrice vor fi disponibile numai online.
Ambiția pentru ceea ce şi-au propus până în 2030 reprezintă o accelerare a strategiei de electrificare a Volvo Cars determinată de cererea puternică pentru mașinile electrificate din ultimii ani și de convingerea fermă că piața mașinilor cu motor cu combustie este în scădere.
Håkan Samuelsson, director executiv, a declarat că pentru a avea succes, este nevoie de o creștere profitabilă. Acesta consideră că mai bine se investeşte intr-un viitor electric şi online, decât într-o afacere în scădere. Crede cu tărie că este necesar a deveni lider în segmentul electric premium cu creștere rapidă.
Volvo Cars a lansat anul trecut prima sa mașină complet electrică, XC40 Recharge, pe piețele din întreaga lume. Mai târziu, compania a dezvăluit a doua sa mașină complet electrică, un nou model din seria 40.
În anii următori, Volvo Cars va lansa mai multe modele electrice suplimentare. Până în 2025 își propune ca 50% din vânzările globale să fie compuse din mașini complet electrice, iar restul cu maşini de tip de hibrid. Până în 2030, fiecare mașină pe care o vinde ar trebui să fie complet electrică.
Henrik Green, director tehnologic a declarat că nu există un viitor pe termen lung pentru mașinile cu motor cu ardere internă. El a afirmat că sunt ferm dedicați să devenă un producător de mașini destinate exclusiv electricității, iar tranziția ar trebui să aibă loc până în 2030.
Aceasta le va permite să îndeplinească așteptările clienților lor și să fie o parte a soluției atunci când vine vorba de combaterea schimbărilor climatice.